Bufet Ramadan 2023 - Bazaar Makan Makan Di Opero Hotel Southkey

Minggu lepas, sempat jugalah aku hadir di majlis preview bufet ramadan 2023 di Opero Hotel Southkey JB. Lagi seronok dapat bawa suami dan anak aku sekali makan-makan kat sini, bukan selalu mereka berdua ni dapat datang bersama-sama.

Kalau anda nak tahu, Opera Hotel Southkey dengan bangganya mengumumkan Bazaar Makan-Makan yang akan datang, jadi anda boleh rasai pengalaman bufet Ramadan terbaik di Johor Bahru. Bufet Ramadan ini akan menampilkan sejumlah 400 hidangan dan 8 khemah marquee, setiap satu menawarkan suasana unik dan pelbagai hidangan premium.

Dengan harga RM188Nett setiap dewasa, anda boleh menikmati pelbagai pilihan hidangan, dengan hidangan istimewa yang pasti menarik perhatian. Sama macam tahun lepas, aku ni dah macam datang kenduri kawin bukannya datang berbuka di situ. Macam-macam makanan mereka sediakan tau!

Bufet Ramadan 2023 - Bazaar Makan Makan Di Opero Hotel Southkey

Opero Hotel Southkey
Bufet Ramadan 2023



Tahun ni, mereka akan buat di Grand Florius Ballroom. Masuk je terus mata anda disajikan dengan Kambing Quzi dengan Nasi Arab. Bagi peminat daging stik, mereka juga turut menghidangkan USDA Prime Ribeye, Angus Rib Eye dan Striploin Steak di sini. Setiap potongan dipilih dengan teliti dan dimasak mengikut tahap kematangan yang anda inginkan, jadi ia akan menghasilkan sekeping daging yang berair, lembut dan berperisa yang akan membuatkan anda berasa puas dan mengidam lebih banyak lagi.

Selain itu, di sini juga menghidangkan Sosej Buatan Sendiri, Lamb Chop,Tulang Rusuk Pendek, Udang dan Sotong Harimau Bakar segar dan berair, Ikan Pari dan Anak Ikan, Sate Kambing, Daging Lembu dan Ayam yang akan memikat selera anda. Live Teppanyaki akan menawarkan anda pengalaman yang menarik dan interaktif sambil anda menyaksikan chef mahir memanggang makanan anda betul-betul di hadapan anda.

Opero Hotel Southkey
menu bufet ramadan opero


Bagi mereka yang mencari sesuatu yang sedikit berbeza, Lamb and Chicken Shawarma ialah menu makanan dari Timur Tengah yang lazat dan tradisional yang dipenuhi dengan daging berair, sayur-sayuran segar dan sos berkrim.

Pelbagai Sushi dan Sashimi adalah perantara yang sempurna dengan sentuhan yang ringan dan menyegarkan. Setiap keping sushi diolah dengan mahir dengan ikan segar, nasi yang dimasak dengan sempurna dan jumlah perasa yang tepat.

Untuk memenuhi berbuka puasa anda, bufet mereka juga menawarkan pelbagai pencuci mulut dan biskut Melayu yang akan membawa anda dalam perjalanan rasa asli. Antaranya ialah Baklava, Bread & Butter Pudding, Apple Cheese Strudel with Vanilla Sauce, Blueberry Crumble, Dodol, Lychee Kang, Cendol, Buah-buahan potong, Aiskrim Yogurt OPERO dan banyak lagi!

Opero Hotel Southkey
menu buffet




Ringkasnya, menu bufet ramadan 2023 di sini menawarkan pelbagai jenis hidangan lazat dan disediakan dengan pakar yang akan membuatkan anda berasa puas dan gembira. Semua hidangan disediakan dengan hanya bahan gred premium, memastikan tetamu mendapat apa-apa selain kualiti terbaik.

Bufet ini adalah satu-satunya di Johor Bahru yang menyajikan hidangan yang dibuat dengan bahan-bahan gred premium sahaja. Opera Hotel Southkey komited untuk menyediakan pengalaman masakan terbaik kepada tetamunya, memastikan setiap hidangan disediakan dengan teliti dengan bahan-bahan berkualiti tinggi.

Bagi warga emas, bufet berharga RM168Nett, manakala kanak-kanak berumur 7-12 tahun boleh menikmati bufet dengan harga RM88Nett. Kanak-kanak di bawah umur 6 tahun makan secara percuma, menjadikan bufet pilihan yang sempurna untuk keluarga. Selain itu, tetamu juga akan menikmati persembahan secara langsung oleh kumpulan Ghazal, menambahkan sentuhan tradisi kepada pengalaman menjamu selera.

Istimewa juga di bulan ramadan nanti, jika anda ada rezeki, bolehlah bersua muka dengan pasangan pelakon terkenal iaitu Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin. Mereka merupakan ambassador untuk buffet tahun ni di Opero Hotel Southkey. Jomlah datang!

Sertai kami untuk perjalanan kulinari yang unik pada Ramadan ini bersama keluarga tersayang. Bazar Makan-Makan @ Opero boleh didapati dari 24 Mac hingga 18 April 2023, dari 6.30 petang hingga 10.00 malam setiap hari. Untuk tempahan dan maklumat lanjut, sila hubungi mana-mana ahli pasukan kami yang akan dengan senang hati bercakap dengan anda.

Bazaar Makan-Makan
Dewasa : RM188 nett
Kanak-kanak : RM88 nett
Warga Emas : RM168 nett

Bufet bermula dari 24 Mac 2023 - 18 April 2023
Lokasi: Grand Florius Ballroom Masa: 6.30pm - 10.00pm
Tempat solat untuk Muslimin & Muslimat juga disediakan.

❗𝐄𝐚𝐫𝐥𝐲 𝐁𝐢𝐫𝐝𝐬 - 𝐁𝐔𝐘 𝟏𝟎, 𝐅𝐑𝐄𝐄 𝟑
❗ 𝙑𝙖𝙡𝙞𝙙 𝙛𝙧𝙤𝙢 𝙣𝙤𝙬 𝙩𝙞𝙡𝙡 10 𝙈𝙖𝙧𝙘𝙝 2023.

📲 +6011 3680 0899 (Amirah) 
📲 +6016 840 0899 (Grace) 
📲 +6016 511 0899 (Syakirah) 
📲 +6010 887 0899 (Suhana) 

*Tertakluk Kepada Terma & Syarat | T&C Apply


0 Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Catat Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama