Bubur Ayam KonGee Memang Super Sedap!

Bismillah.
Assalammualaikum.

Bubur Ayam KonGee Memang Super Sedap! | Yer terus terang aku cakap memang super sedap, serius aku cakap, memang sedap, ko kena cuba sekali tau! Selama aku duduk dekat Bukit Indah, baru ni aku ni tau ada Bubur Ayam yang sedap macam gini, kalau tak, sampai sanggup aku ni ke Kempas, semata-mata nak makan Bubur Ayam. 

Rasanya mesti ada yang dah tau juga kan, terutama area gelang patah tu, cuma aku je laa baru tau ni haa. Kalau tahu awal-awal, memang inilah makanan malam aku setiap hari. Apatah lagi kalau buburnya kena dengan tekak aku ni. Lagilah sanggup aku datang sini tau. 

Bubur Ayam Kongee

Bubur Ayam Kongee

So lepas je settle urusan event di Mid Valley, aku terus mencari di manakah Bubur Ayam Kongee ni. Rupanya stall ni di tepi jalan betul berhadapan  dengan MyDobi Nusa Bayu tu. Ko lepas je dari traffic light, jalan straight dan dah boleh nampak stall ni tau. 

Ermmm apsal selama ni tak nampak dan tak tau ek hahahaha.

Stall ni pun dalam kawasan bangunan kedai, bukan bangunan rumah taman.

Bubur Ayam Kongee

Itulah gambar depan stall Bubur Ayam Kongee tu. Tengok banner aje dah nampak ada macam jenis menu ada. Ini pertama kali aku datang dan nak mencubanya. 

So kita tengok macam mana perginya hehehehe.. Food panda pun ada juga tau. Senanglah kalau ko jenis malas nak keluar rumah, ko beli je kat apps tu. Confirm sampai depan rumah ko nanti. 

Bubur Ayam Kongee

Mula aja sampai, aku terus order Bubur Ayam Special. Puas hati makan penuh mangkuk, harga pulak cuma RM12 sahaja. Yang specialnya, ada bebola bakso dalam bubur tau. Ko nak letak ayam goreng pun lagi bertambah-tambah sedapnya.

Masa aku sampai tu, tak berapa ramai orang, then dalam beberapa minit, ada 5-6 orang yang start beli bubur ayam. Nampak memang power ar stall ni. Rata-rata aku nampak orang order Bubur Ayam Bakso dan juga Ayam Gunting dia.

Tu dia Bubur Ayam Special! Semangkuk rm12 . Siap ada bebola bakso ko, puas makan! . 

Makan pula dengan sambal kicap dan juga serbuk lada, power gile sedap jadi bubur ni! Serius cakap, tarak tipu. Ini kalau mak aku makan, lagi dia suka, hahahha...

Selain Bubur Ayam Special dan Ayam Gunting, korang bolehlah cuba makan Cheese Jumbo Goreng, Ayam Poket, Ayam Goreng dan Sotong King Gunting. Confirm ko suka dan berbaloi beli dengan harga tu. 

Bubur Ayam Kongee

Bubur Ayam Kongee

Aku pun nanti nak datang lagi dan cuba menu yang lain pula. Sotong King Gunting tu mengugat betul imanku hahahahaa. Kalau korang ada cuba, sila tag aku di FB ya. Aku nak tau jugak feedback dia macam mana.

So sesiapa yang nak mencuba tu, silalah. Ini alamatnya,

Main outlet: Taman Nusabaju, Nusajaya
Waktu operasi: 4pm - 10pm
Waze: Bubur Ayam Kongee Taman Nusabayu

Outlet kedua: Restorang Periuk Kampung Gelang Patah
Waktu operasi: 6pm - 10.30pm






2 Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

  1. Asslamualaikum Shu...yer la nampak sedap n penuh isi buburnya....mmg kena cuba juga ni...

    BalasPadam
  2. bubur! feveret aida ni.
    kebetulan semlm lunch dgn bubur mcD.
    nak mencuba, nun jauh di selatan pula :) hi hi hi hi...
    kalau dekat, sure aida gi 1-2 hari ni. bubur memang kesukaan lah.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Post a Comment

Terbaru Lebih lama