Jom Sambut Lunar New Year di LEGOLAND® Malaysia

Tinggal beberapa hari lagi, kaum cina di Malaysia akan sambut Chinese New Year kan? Apa plan anda semua pada hujung minggu ini? Aku plannya nak ke Legoland tetapi suami pula sibuk nak memancing. Lagi pun, bukan selalu teman suami pergi memancing, terpaksalah aku mengikutnya.

Kalau mana yang belum ada planning tu, apa kata anda semua sambut di Legoland Malaysia, pula? Dari 13 Januari hingga 5 Februari 2023, jadi di sana nanti akan dipenuhi dengan perayaan budaya, aktiviti dan persembahan dengan sentuhan LEGO dan sangat sesuai untuk seisi keluarga.


legoland malaysia
Lunar New Year di Legoland

Sambutan Lunar New Year di LEGOLAND® Malaysia

Aku sendiri pun sudah merasai pengalaman sendiri pada jumaat yang lalu. Memang sangat seronok dan enjoy dengan pelbagai aktiviti yang mereka sediakan. Masuk ada di pintu utama, semuanya dihiasi dengan tema tahun baru cina. Pastinya anda suka dan akan memotret kenangan bersama keluarga. 

Pada tahun ini, anda boleh menikmati sambutan yang dipenuhi dengan aktiviti bertuah yang akan membawa anda tuah dan kemakmuran di seluruh resort dari Taman Tema LEGOLAND, Taman Air, Hotel LEGOLAND dan SEA LIFE Malaysia. 

Beberapa aktiviti yang tetamu boleh nantikan termasuk:

1. Masuk Tahun Baru Melalui Pintu Masuk Diraja Taman Kemakmuran

  • Saksikan persembahan kebudayaan serba baharu yang dipilih susun untuk musim Tahun Baru Imlek seperti Tarian Tahun Baru Cina, Tarian Zodiak Bersama, Kisah Raja Monyet dan banyak lagi
  • Jangan ketinggalan persembahan Tarian Singa tradisional dan Tarian Singa Kutub Tinggi yang mesti dilihat, hanya pada 22 Januari 2023.
  • Rasa bertuah? Putar Roda Keberuntungan dan anda mungkin salah seorang yang bertuah untuk berjalan pulang dengan hadiah epik.
legoland malaysia
Tarian Tahun Baru Cina
  • Abadikan detik Tahun Baru Cina anda dengan bertemu watak-watak menyeronokkan kami! Dengan Raja Monyet yang nakal, Opera Cheng Du, dan Ollie the Dragon dalam pakaian Tahun Barunya. 
  • Cara yang lebih baik untuk menyambut Tahun Arnab selain membina versi Lego unik arnab anda sendiri dengan aktiviti Bina-A-Arnab kami! 
  •  Adakah anda mempunyai keinginan? Tulis dan gantungkan hasrat anda di The Wisdom Tree dengan bunga sakura yang cantik dan hasrat anda mungkin menjadi kenyataan! 
  • Kanak-kanak boleh menikmati pembelajaran tentang tradisi dengan Yo-Yo Cina, aktiviti Jian Zi, Tarian Reben Lunar dan banyak lagi!
Legoland malaysia
Snap A Photo

Legoland malaysia
tradisi dengan Yo-Yo Cina

2. Ia adalah Pesta Penuh Keseronokan LEGO di Hotel LEGOLAND

  • Tamatkan hari anda dengan Sesi Tarian atau tangkap Rancangan Bertema dengan watak LEGO kami.
  • Sentiasa ada sesuatu untuk dilakukan di Hotel LEGOLAND. Jangan lepaskan peluang Aktiviti Mewarna, Aktiviti Membina dan juga Aktiviti Membina Kelajuan-Cabaran.
  • Di Hotel LEGOLAND, kanak-kanak juga boleh mendapatkan Arca Belon mereka sendiri di dalam lobi hotel!
LEGOLAND Malaysia
Aktiviti Membina Lego Arnab

LEGOLAND Malaysia
The Wisdom Tree

3. Dapatkan Gong SEA Fa Cai di SEA LIFE Malaysia

  • Ambil gambar cantik di SEA LIFE, dihiasi dengan tanglung berdiri yang elegan dihiasi dengan bunga Sakura!
  • Kanak-kanak boleh menebus hadiah istimewa mereka sendiri apabila mencari dan mengira bilangan Tanglung Merah yang bertaburan di seluruh SEA LIFE.

“Di LEGOLAND Malaysia, kami percaya kepentingan mengekalkan budaya dan tradisi yang disambut di Malaysia melalui pendidikan generasi akan datang. Tahun ini, kami memastikan untuk menyambut Tahun Baharu Lunar sepenuhnya dengan mengatur aktiviti kebudayaan dan persembahan serba baharu untuk dinikmati tetamu. 

Dalam proses itu, kami tetap setia pada DNA LEGO kami dalam pembelajaran melalui bermain di dalam resort kami dan tetamu akan mendapati bahawa aktiviti kami mempunyai aspek pendidikan yang direka bentuk ke dalam semua pengalaman baharu di resort itu,” kata CS Lim, Pengarah Bahagian di LEGOLAND Malaysia Resort.

Seronok bukan?

Aku kongsikan semua gambar di page aku dibawah ini ya. Anda boleh lihat pelbagai gambar menarik di sana. Untuk malumat lanjut tentang sambutan Lunar New Year di Legoland, anda boleh layari terus ke website mereka dan juga social media mereka.

Selamat Tahun Baru Cina!

2 Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

  1. Wahh meriahnya! Harap tahun ni ada rezeki nak kesini hehe

    BalasPadam
  2. bestnyaaa! zaty plan nak pergi bertam hehehe. salam perkenalan, sis <3

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Post a Comment

Terbaru Lebih lama