MAJLIS MENANDATANGANI KERJASAMA PENYELIDIKAN ANTARA UTHM DAN CHARMS SKINCARE

Bismillah.
Assalammualaikum.

MAJLIS MENANDATANGANI KERJASAMA PENYELIDIKAN ANTARA UTHM DAN CHARMS SKINCARE | Sebelum itu, aku nak ucapkan ribuan tahniah kepada Charms Skincare kerana berjaya menjalin kerjasama dengan pihakn Universiti Tun Hussien Onn (UTHM) dalam penyelidikan kandungan bahan dalam produk mereka.



charms skincare


Korang pernah dengar tak produk Charms?

Charms adalah produk kosmetik dan penjagaan wajah yang terbukti secara saintifik. Ia dihasilkan dari bahan-bahan yang selamat, bersih dan halal mengikut Syarak serta mendapat pengiktirafan Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan bernotifikasi dari Kementerian Kesihatan Malaysian (KKM).

Sebenarnya, Charms telah diperkenalkan sejak tahun 2012 lagi dan kini kian mendapat sambutan hangat, bukan sahaja dari Malaysia, malah Singapura, Brunei, Arab dan negara yang lain. Oleh kerana itulah, Charms sangat menitikberatkan soal keselamatan produk kepada pengguna. 


Menjalin Kerjasama Penyelidikan Antara UTHM dan Charms Skincare



Untuk korang yang belum tahu, penyelidikan ini diketuai oleh Pegawai Penyelidik dari Pusat Pembangunan Penyelidikan yang akan menjalankan kajian analisa produk. Produk ini akan dikaji lagi mendalam mengenai anti penuaan, komposisi kimia, kestabilan produk, tuna kulit serta validasi halal pada kesemua produk Charms Skincare.


charms skincare


7 Produk Charms yang akan dikaji ialah :

1. Cleaser & Makeup Remover
2. Star Glow Fairy Face Scrub
3. Concentrated Brightening Toner
4. Concentrated Hydrating Essence
5. Intelligence Serum
6. Hydra Fresh Tinted Moisturiser
7. Advance Night Spa



Kajian ini juga akan mengambil masa selama 6 bulan sebelum keputusan ujian dikeluarkan. Pihak UTHM juga akan mengambil masa 18 bulan untuk menerbitkan jurnal berkaitan serta akan memasuki pertandingan produk kosmetik di peringkat kebangsaan mahupun antarabangsa. Keseluruhan kos bagi Geran Penyelidikian ini berjumlah RM50,000 dan akan digunakan dalam menjayakan keseluruhan kajian ini. 

Majlis juga menjemput Ketua Pegawai Eksekutif Charms, Puan Bashirah Binti Hussin yang mesra dipanggil Puan Shira untuk memberi ucapan aluan. Menariknya, Puan Shira merupakan bekas seorang pensyarah di Institusi Pengajian Awam selama 8 tahun, kemudian beliau menceburkan diri ke dunia perniagaan.





Menurut Puan Shira, objektif kajian penyelidikan ini dijalankan adalah untuk mendapat kepercayaan dari pengguna sediaada dan bakal pengguna Charms di luar sana. Beliau berkata, di luar sana terdapat banyak produk kosmetik dan penjagaan wajah yang tidak menepati ciri ciri selamat dan menggunakan bahan-bahan terlaran.

Oleh itu, Puan Shira mahu memberi kesedaran kepada pengguna melalui keputusan kajian penyelidikan ini. Pihak Charms juga sangat berharap agar jalinan kerjasama sentiasa berterusan dan menjadi titik permulaan ke arah industri produk kosmetik yang lebih baik. 

Tahniah sekali lagi, Charms Skincare!


Bersama JDT Blogger


Untuk Maklumat Lanjut, sila layari : 

Laman web : https://charms.my/
No tel : 019 552 2712
Email : admin@charmsofficial.com




0 Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Catat Ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama