Wordless Wednesday - Jangan Abaikan Kasih Sayang Orang Tuamu


Assalammualaikum.
Bismillah.

Wordless Wednesday - Jangan Abaikan Kasih Sayang Orang Tuamu | Bersyukurlah jika kalian masih ada ibu bapa. Hargai mereka selagi mereka ada. Jangan nanti menyesal dengan kerinduan. 

Dengan ibu kita rapat sangat sebab apa? Sebab kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya tidak akan ditinggalkan dalam doanya.

Tetapi,

Dengan ayah kenapa kita kurang rapat? Sebab ayahkan kerja dan sibuk mencari nafkat buat isteri dan anak-anaknya.

Jangan bezakan kasih dan sayang terhadap kedua ibu bapamu kerana syurga terletak di kehormatan terhadap ibu dan ayahmu.

Syurga seorang anak terletak dibawah telapak kaki ibumu dan jalan nak menuju ke syurga itu ada dibawah kasih sayang antara kita dengan bapa kandung kita. Syurga seorang isteri terletak dibawah kaki seorang suaminya manakala syurga buat seorang suami adalah bimbingan terhadap isteri dan anak-anaknya.


Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Akak jenis rapat dengan both mak and abah...sebab tu akak lebih banyak masa dengan diorang..diorang pun dah tua sgt2 dah..sementara sihat ni memang akak nak habiskan masa ngan diorang..

    BalasPadam
  2. Betul, hargai selagi diorang masih hidup. Jangan menyesal kalau tak sempat berbakti atau membalas jasa diorang.

    BalasPadam
  3. Mereka ibu ayah kita anugerah indah daripada Allah SWT.

    BalasPadam
  4. semoga kita semua tidak beza bezakan antara mak dan ayah🥺 semoga kita sentiasa dapat menghargai kedua duanya

    BalasPadam
  5. emak sy dah meninggal dua dekad lalu tapi ayah masa ada. jd sy hargai masa2 bersama ayah skrg..

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!