TEMPAT MENARIK UNTUK DILAWATI DI KUALA LUMPUR (Masuk Percuma!) - OMBAKBERGIGI OMBAKBERGIGI: TEMPAT MENARIK UNTUK DILAWATI DI KUALA LUMPUR (Masuk Percuma!)

AFB Feeds

21 November 2019

TEMPAT MENARIK UNTUK DILAWATI DI KUALA LUMPUR (Masuk Percuma!)

Assalammualaikum dan hello there!

CUTI SEKOLAH DATANG LAGI!!

Sekarang dah hampir memasuki cuti sekolah akhir tahun, mesti ibu bapa di luar sana pening dan tak tahu kemana nak pergi bercuti bersama anak-anak kan? Lagi pening, bila tengah bulan anak-anak nak pergi berjalan pulak? Jangan risau, sebenarnya di kawasan KL ada tempat menarik untuk dilawati dan masuk adalah PERCUMA! Di samping, boleh tambah ilmu, tempat ini jugak cantik untuk bergambar tau. Mesti suka!

1) KL Forest Eco Park.




2) Taman Botani Perdana.

Kat sini ler, tempaat photoshoot convo.

Taman Botani Perdana, yang dahulunya dikenali sebagai Taman Tasik Perdana ni terletak di Taman Warisan Kuala Lumpur. Taman ni mempunyai sejarah lebih dari satu dekad. Ianya dibina pada asalnya sebhagian daripada taman rekreasi tetapi ditanam dengan koleksi tumbuhan tropika, taman ini telah dipulihkan dan menjadi Taman Botani.

Apa yang menariknya disini ialah korang dapat melihat dan mempelajari pelbagai jenis species tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan.

3) Muzium Tekstil Negara.

Korang tahu tak? Muzium ni yang menempatkan dan memaparkan tradisi tekstil Malaysia seperti tenunan, batik dan sulaman. Muzium ni juga memperlihatkan keunikan dan estetika kraftangan tradisi pelbagai etnik.

4) Memorial Negarawan.

Tujuan Memorial Negarawan dibina adalah untuk memperingati dan mengenang segala jasa dan sumbangan tokoh-tokoh Negarawan kepada bangsa dan negara. Arkib Negara melaksanakan usaha memelihara kekal bahan memoribalia serta mempamerkan kepada masyarakat umum.

5) Muzium Automobil Negara.



6) Muzium Muzik.


7) Muzium Polis Diraja Malaysia.



Muzium PDRM ni sebenarnya terletak di Pusat Latihan Polis, Jalan Gurney (kini Jalan Sultan Yahya Petra). Ianya didirikan pada tahun 1952 dan merupakan sebuah bangunan kayu yang menyimpan barang kes jenayah untuk tujuan pembelajaran kepada para pelatih polis.

8) Muzium Bank Negara Malaysia.

Di muzium ni, terdapat terowong duit yang dilekatkan sebanyak RM 1 JUTA. Bangunan ni memang cantik dan moden. Bank Negara melaburkan banyak duit untuk membuat muzium ni. Tempat ni sangat sesuai dari yang kecil hinggalah yang dewasa. Duit siapa je yang tak suka?

9) Art House Gallery. 

10) Taman Orkid.



Pilih jer tempat-tempat di atas untuk bawa anak-anak berjalan, boleh tambah ilmu dan boleh jimat duit. Mesti anak-anak suka. Setiap hujung minggu pun boleh spent time together. Selamat cuti sekolah!

5 ulasan:

  1. Okey kena buat nota ni. haha semua tak pernah pergi walaupun kerja di KL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lah ye ke.. nanti cubalah pergi tempat kat atas-atas ni hehehehe

      Padam
  2. wahhh semua tempat menarik ni. bolehlah pergi nanti

    BalasPadam
  3. seriuslah semua ni percuma? memang kene pergi la. banyak tempat best kot

    jom singgah www.hellokerja.com

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!

OMBAKBERGIGI © . Designed by MaisarahSidi.com