PotPet A Day #2 - OMBAKBERGIGI OMBAKBERGIGI: PotPet A Day #2

AFB Feeds

5 Februari 2019

PotPet A Day #2

Assalammualaikum & hello there!



Pernah dengar tak orang kata,

"Sedekah membuatkan kita semakin kaya'

Ha betol ke tidak I ni? Hmm kalau tak percaya cuba korang test sendiri. Actually benda ni betul. Kadang kadang kita ra macam bila kita bersedekah duit kita makin berkurang. NOPE! Sebenarnya reseki kita makin bertambah bila kita bantu orang lain. Bukan ke bila kita mudahkan urusan orang lain, Allah akan mudahkan urusan kita?

Cuma kadang kadang kita tak perasan rezeki yang kita dapat tu. Kadang kadang tak semestinya duit, hadiah dan sebagainya. Kadang benda tu kita tak nampak atau terlepas pandang tapi tu lah sebenarnya rezeki yang Allah nak bagi. 

3 ulasan:

  1. Betul dan setuju sangat.dan rezeki itu tidak semesti duit.Tak semestinya beri rambutan dapat rambutan semula.Boleh jadi beri rambutan Allah gandakan rasa ketenangan dan mudahkan banyak urusan.aamiin.Begitulah ibaratnya.Lagi satu bersedekah dengan orang yang paling hampir dahulu..kemudian barulah yang jauh.

    BalasPadam
  2. Ya betul tu. Tak semestinya dari duit. Sedekah ada banyak sudut. Sedekah makanan, sedekah doa, sedekah beri bantuan untuk orang lain.. Berbuat baik, kita akan dapat kehidupan yang baik juga nanti :)

    BalasPadam
  3. ya betul.. orang selalu fikir rezeki tu dari duit jer, tapi sbnrnya rezeki ni dalam banyak jenis.. kita dapat tapi tak fikir pun itu rezeki..

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!

OMBAKBERGIGI © . Designed by MaisarahSidi.com